دستگاه پرکن سرنگ های پلاستیکی

Plastic Syringe Filling Capping and Labeling Machine

پرکن سرنگ های پلاستیکی
سرنگ های از پیش پر شده راه حل مطمعن و موثر برای انتقال دارو به بیمار

 

مایلیم در ابتدا به شما بگوئیم دستگاه پرکن سرنگ پلاستیکی با یک دستگاه PFS  چه تفاوتی دارد؟

در واقع دستگاههایی که سرنگهای پلاستیکی آماده تزریق را پر می کنند نیز در همان گروه دستگاههای PFS هستند و تفاوت چندانی با دستگاه پرکن سرنگ شیشه ای ندارند. برخی از تفاوتهای این دو دسته را بیان می کنیم:

  • پر کردن سرنگ در دستگاههای PFS معمولاً از بالای سرنگ بوده در حالی که در دستگاههای پرکن سرنگ پلاستیکی از انتهای سرنگ می باشد.
  • در دستگاه پرکن سرنگ شیشه ای آماده تزریق (PFS) معمولاً جنس بارل از شیشه بوده و استاپر جدا از بارل و جدا از پلانچر می باشد و Cap انتهای سرنگ بروی بدنه سرنگ، مونتاژ شده می باشد. اما در دستگاه پرکن سرنگ پلاستیکی، معمولاً جنس بارل پلاستیکی و استاپر و پلانچر از قبل در داخل سرنگ مونتاژ شده ولی Cap انتهای سرنگ بصورت جداگانه می باشد.
  • معمولاً در فیلینگ PFS انتظار می رود هیچ گونه حباب هوایی بعد از فیلینگ، در داخل محلول باقی نماند که این امر در دستگاههای پرکن سرنگ پلاستیکی کمتر مورد انتظار است.

 

سرنگ پلاستیکی معمولاً در دستگاههای پرکن سرنگ های پلاستیکی (Plastic Syringe Filling Machine) مورد استفاده قرار میگرد و روش پرکردن این نوع سرنگها معمولاً از انتهای بارل می باشد. تقریباً در تمام ماشین آلات پرکن سرنگ پلاستیکی، پروسه های متداول زیر طی می شود:

پرکن سرنگ های پلاستیکی

سرنگ، بدون درپوش انتهایی، به دو صورت دستی یا اتوماتیک در دستگاه قرار داده می شود. (در دستگاههای اتوماتیک، سرنگها بصورت فله ای در مخزن سورتینگ سرنگ ریخته میشوند. این سرنگها بصورت اتوماتیک سورت یا Inline شده و توسط کانالهای انتقال که معمولاً شوتینگ نامیده می شوند، بصورت ردیفی و پشت سر هم، وارد دستگاه می شوند)

لازم به ذکر است که معمولاً پلانچر سرنگ به همراه استاپر مربوطه، در داخل سرنگ، از قبل مونتاژ شده و موجود می باشد.

درپوش انتهای بارل سرنگ (Cap) نیز با روشی مشابه در اختیار دستگاه قرار داده می شود.

پرکن سرنگ های پلاستیکی

در اولین مرحله، قبل از ایستگاه عملیات فیلینگ جهت اطمینان از یک فیلینگ موفق با مقدار دقیق، ، پلانچر سرنگ به انتهای بارل فشرده میشود تا فضای خالی بین استاپر و انتهای بارل باقی نماند. چون ممکن است در برخی از سرنگها، پلانچر در پایین ترین نقطه انتهای بارل نباشد و موجب میشود تا مقدار زیادی هوا که از قبل داخل سرنگ موجود بوده، به اندازه حجم خودش، هم مقدار فیلینگ را کم کند و هم اینکه حبابهای هوای بیبشتر از حد مجاز بعد از فیلینگ در سرنگ باقی بماند.

پرکن سرنگ های پلاستیکی
مرحله Filling : پرکردن

در این مرحله، دارو از قسمت خروجی زیرین بارل، توسط پمپ( که خود پمپ بر اساس نوع و غلظت دارو انواع مختلفی دارد)، به داخل بارل تزریق شده و همزمان پلانچر را به بالا حرکت میدهد. عملیات فیلینگ انجام می شود.

گفتنی است بر اساس نوع غلظت دارو، ممکن است نیاز باشد بازوی مشخصی در دستگاه، پلانچر را به بالا کشیده تا فیلینگ انجام پذیرد.

مرحله Capping : بستن درب

در این مرحله باید سریعاً Cap یا همان درپوش انتهایی سرنگ، به انتهای سرنگ پیچیده شده یا کوبیده شود. در برخی از سرنگها در نقطه پایینی بارل، cap باید کوبیده شود و در برخی از سرنگها باید بصورت پیچ، بسته شود.

مرحله Labeling : لیبل زدن

در این مرحله در صورت نیاز و یا تمایل، لیبل به دور سرنگ پیچیده می شود و یا توسط جت پرینتر با جانمایی مشخص، برخی اطلاعات بروی بدنه سرنگ و یا روی لیبل، چاپ شوند.

مرحله Control : چک و کنترل

در این مرحله سنسورهایی موقعیت پلانچر، قرارگیری لیبل، بسته شدن درپوش یا هر مورد سفارشی دیگر را کنترل میکنند و در صورت وجود هر گونه مغایرت، سیستم کنترل دستگاه که عمدتاً PLC می باشد، دستور خروج سرنگ از خط تولید را صادر نموده و دقیقاً در زمانی که سرنگ معیوب، به موقعیت خاصی از دستگاه می رسد، توسط مکانیزم مشخصی از خط تولید داخل دستگاه خارج شده و به قسمت ضایعات منتقل می گردد.

لازم به ذکر است، شاید لازم باشد کنترل سرنگ در تمامی مراحل صورت پذیرد که در صورت کامل نشدن هر مرحله از عملیات، مرحله بعدی روی سرنگ مورد نظر اجرا نشود.

حالا شما در قسمت خروجی دستگاه، دارای سرنگهایی هستید که، پرشده، درپوش انتهایی آن بسته شده و لیبل هم دارد.

می توانید سرنگها را بصورت فله ای در ظروف مشخصی تحویل بگیرید. یا اینکه  تمایل دارید نظم و چیدمان سرنگها را در زمان خروج حفظ کرده و از آن برای ادامه عملیات در ماشین بسته بندی (packaging or Cartoning) مورد استفاده قرار دهید.

 

ماشین پرکن سرنگ میخواهید ولی URS ندارید !

مشکلی نیست

تیم طراحی وارش با توضیحات تکمیلی و آپشنهای منحصر بفرد به شما در تهیه URS پرکن سرنگ کمک می کند.

بیایید با هم در مورد پرکن سرنگ مورد نیازتان صحبت کنیم

چون تجربه به ما ثابت کرد که:

 بهترین نتیجه زمانی قابل دستیابی است که در اولین گام، رودروی هم در مورد نیازتان به دستگاه پرکن سرنگ صحبت کنیم. تیم طراحی وارش، به دقت، نیاز تیم داروساز را مورد بررسی قرار می دهد. دانسته ها و تجربیات خود را در اختیار تیم داروساز قرار میدهد و اینجاست که URS مطلوب داروساز نگارش می شود.

اکنون می دانیم که چه می خواهیم

زمان مناسبی برای شروع است

طرح اولیه مطابق با نیاز داروساز و پیشنهادات تیم طراحی وارش، تهیه می شود. در گام بعدی با حضور دو تیم، طرح، بررسی می شود. و نتیجه در قالب طرح نهایی آماده ارائه میگردد.

 

شرکت طراحی و ساخت ماشین آلات داروسازی وارش، بخاطر زمانی که برای خواندن مطالب صرف کرده اید از شما تشکر میکند.

محصولات ما