چه چیزی در مورد نازل فیلینگ مهم است؟

نازل فیلینگ و نازل واشینگ

نازل‌ فیلینگ و واشینگ ممکن است بی‌اهمیت یا ساده به نظر برسند، اما در واقع جایگاه بسیار مهم در عملکرد دستگاههای فیلینگ و واشینگ شما دارند.

بخاطر داشته باشیم نازل فیلینگ در انتهای خطوط تولید یک محصول قرار دارند و هر گونه آلودگی در نازل، تمام مدیریت مهار و کنترل آلودگی محصول (از ماده اولیه تا تبدیل شدن به محصول نهایی) را بی اثر کرده و ممکن است محصول در پایان پروسه تولید، و دقیقاً در زمان انتقال به ویال یا سرنگ آلوده شود. دقیقاً اینجاست که اهمیت کیفیت و حتی روش ساخت نازل ها بسیار پررنگ و مهم به چشم می آید.

نازلهای فیلینگ و واشینگ بنا به کاربردشان و همچنین نوع سیال عبوری، دارای طرح‌های بسیار متنوع می باشند.

متاسفانه برخی از شرکتهای تولید کننده ی نازل، از لوله های باریک استیل (لوله ریزبار) استفاده می کنند و آن را با جوش لیزر به  توپی و سرشیلنگی اتصال می دهند و آن را با عنوان نازل فیلینگ یا نازل واشینگ با قیمت پایین و صدالبته کیفیت پایین، در بازار ماشین آلات داروسازی عرضه می نمایند.

طراحان شرکت طراحی و ساخت ماشین آلات داروسازی وارش برای اولین بار در ایران، روش تولید نازلهای یکپارچه و بدون درز جوش را طراحی کرده اند.

این تکنولوزی تولید، نازل فیلینگ و واشینگ تولید شده توسط این شرکت را بینظیر و قابل رقابت با نمونه های مرغوب خارجی می سازد.

خیالتان راحت باشد

در نازلهای ما هیچ جوشکاری در کار نیست و هیچ درز جوشی وجود ندارد

ما نازلها را بصورت یکپارچه از متریال میلگرد خام استیل ۳۱۶L تولید می کنیم

تمام قسمتهای نازل را Mirroring Polish می کنیم

برای این ادعایمان مدارک و مستندات ارائه می دهیم

در تصاویر زیر برخی از انواع نازلها را به تصویر کشیده ایم و در مورد آن توضیح داده ایم

نازل فیلینگ و نازل واشینگ
نازل فیلینگ و نازل واشینگ
نازل فیلینگ و واشینگ

اگر تصمیم به فیلینگ دارویی دارید که به اکسیژن یا هوا حساس هستند و اگر هوا وجود داشته باشد، ممکن است محصول مایع خراب شود، نگران نباشید.

استفاده از نازل های فیلینگ دوجداره پاکسازی کننده ی ما، راهکار شماست

می توانید هزمان با عملیات فیلینگ، هوای داخل ویال را تخلیه کنید و یا اگر خواستید ابتدا هوای داخل ویال را با یک گاز مشخص، جایگزین کنید سپس عملیات فیلینگ را شروع کنید.

چالش هایی که در مورد سایز نازل و یا نوع نازل با آن مواجه هستیم !!!

دستگاه پرکن سرنگهای آماده تزریق - PFS
دستگاه پرکن سرنگهای آماده تزریق - PFS

نمیتوان برای هر محصول، قطر نازل را تا جایی که دهانه ویال اجازه می دهد، افزایش داد.

زیرا :

  • قطر نازل فیلینگ، ارتباط مستقیم با سرعت فیلینگ دارد.
  • از طرف دیگر، قطر نهایی نازل ارتباط مستقیم با قطر دهانه ظرف دارد.
  • قطر لوله، رابطه مستقیم با ویسکوزیته ی دارو هم دارد. چون خروج و ریزش خارج از دستور و خارج از زمان خواهیم داشت.
  • در برخی از داروها، که غلظت نسبتاً بالاتری دارند، باید دقت شود که دارو به دیواره بیرونی نازل نچسبد. چون به احتمال زیاد، بخشی از داروی مربوط به ویال فعلی را به ویال بعدی منتقل میکند و دیگر یکنواختی فیلینگ ندارید.
  • اگر سرعت خروج دارو در زمان فیلینگ، زیاد باشد، ممکن است دارو بعد از برخورد با سرعت زیاد به انتهای ویال، به طرف بالا پرت شود، کف کند یا حتی به محیط بیرون از ویال بریزد.

مشکلات دیگری هم وجود دارد

که داروساز باید تمام این موارد را برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین عملیات فیلینگ مایع با کمک نازل مورد توجه قرار دهد.

پس بگذارید در مورد مشکلات فیلینگ و واشینگ به شما کمک کنیم

در مورد لوله گاید راهنمای استاپر بیشتر بدانیم

نازل فیلینگ و نازل واشینگ

این سری از نازلها جهت راهنمایی و قراردادن استاپر در ماشینهای پرکن سرنگهای آماده تزریق ( PFS ) استفاده می شوند. حرکت راحت استاپر در درون نازلها یا لوله های گاید راهنمای استاپرگذار رابطه مستقیم با کیفیت سطح داخل قطعه دارد. بدین معنی که اگر زاویه بندی نوک نازل مناسب و پذیرای نوع استاپر مصرفی نباشد، ورود استاپر به داخل نازل دچار مشکلات جدی شده و حتی ممکن است به مکانیزم پایه های استاپرکوب، صدمات جدی وارد نماید. قطر داخلی لوله ها یا نازلهای گاید راهنمای استاپر به شدت به قطر استاپر مصرفی وابسته است و کوچکترین اشتباهی در محاسبه قطر داخل لوله، خطرات بزرگی به بار می آورد.

به دلیل حرکت مداوم و تقریباً پرفشار استاپر در داخل نازل گاید راهنمای استاپر، لازم است تا سطوح داخلی نازل با بهترین کیفیت پولیش شده و مقاوم سازی گردد. چون در صورت عدم مقاوم سازی و سیقل سازی سطوح داخلی گاید راهنمای استاپر، در دراز مدت احتمال ایجاد اصطکاک خوردنده بین استاپر و بدنه استیل و کنده شدن ذرات ریز و ریزش آن به داخل سرنگ وجود دارد. از طرفی سازنده مجاز نیست از روشهای متعارف سختکاری برای سطوح داخلی نازل استفاده کند. چون در درازمدت احتمال ریزش مواد سختکاری کننده نیز به داخل سرنگ وجود دارد.